Winnares kusttramactie

Van 26 juni tot 24 juli reed stadsheld Ambiorix mee op de Vlaamse kusttram. Op de tram pronkte een 28m² grote affiche van de Tongerse Grote Markt, het beeld bij uitstek van de stad Tongeren. De volledige tram werd in een Limburgs getint jasje gestoken. Het betrof dan ook een samenwerking tussen Toerisme Limburg en Toerisme Tongeren. De vormgeving werd gerealiseerd door het Hasselts communicatiebureau Jakobus & Corneel.
Aan de toeristische promotie van stad Tongeren op de kusttram werd een wedstrijd gekoppeld: Plaats een leuke selfie van jou met de tram op Facebook.

Toerismeschepen Marc Hoogmartens mocht de winnares die een selfie plaatste op Facebook, met de affiche op de kusttram als achtergrond, in de bloemetjes zetten. Mevrouw Myriam Jacobs mocht een streekproductenmand t.w.v.€ 50 persoonlijk in ontvangst nemen. Ze is afkomstig uit Koninksem en verhuisde naar Oostende.

Burgemeester Patrick Dewael: “Deze actie heeft zijn doel bereikt. Dankzij de prachtige zomerdagen in juli werd de kust drukbezocht en is ook onze affiche op de kusttram door vele toeristen gespot. We hadden ons geen betere visibiliteit voor onze stad kunnen wensen. Samen met Toerisme Limburg wensen we Limburg en dus ook Tongeren te positioneren als een sterk vakantiemerk!”