Tongeren vandaag

Nieuws

Advocatenkantoor dagvaardt Belgacom

Johan Smets runt samen met zijn zus Hilde een advocatenkantoor aan de Wijkstraat. Omdat sinds Nieuwjaar ook een advocatenbureau BTW-plichtig is en omdat de BTW-diensten een volledige naam eisen was hij verplicht de  factuurhoofding aan te passen: “J.S. en H.S. moest veranderd worden in Johan Smets en Hilde Smets Advocaten met vermelding van het BTW-nummer”. Hilde probeert de aanpassingen eerst telefonisch via de hoofdzetel van Belgacom te regelen, maar dat blijkt niet te lukken. In december trekt ze naar de Belgacomwinkel in de Maastrichterstraat. Daar doet de bediende onmiddellijk de nodige aanpassingen via de pc. In januari en februari  ontvangen ze onaangepaste facturen. Ze nemen terug contact op met Belgacom. Op 13 maart ontvangen ze een herinnering met de vermelding: ‘Indien u de factuur niet betaalt, sluiten we uw telefoonlijn af’. Op 17 maart ontvangen ze twee creditnota’s en twee facturen. “Wat blijkt? We hebben een ander klantennummer, een abonnement dat 50% duurder is en de naam is nog niet aangepast en dat allemaal zonder ons iets te vragen”, vertelt Johan. Door het nieuw klantennummer is de domiciliëringsopdracht vervallen. Dit wisten broer en zus niet en dus bleven de telefoonfacturen onbetaald. Op 25 maart verstuurt Johan een aangetekende brief naar Belgacom en een e-mail naar de ombudsman voor  telecommunicatie. “Die mailt ons terug dat de klacht onderzocht wordt en dat Belgacom gedurende vier maanden geen acties mag ondernemen”.

Zoeken
Sponsors
    Airco-Ropa RadioBOO
Het weer
Reclame