Om de nieuwe Ontdekkingsgids van de Stad Tongeren in de kijker te zetten, lanceerde Toerisme Tongeren een online giveaway-actie .
Deelnemers die de digitale ontdekkingsgids via de online advertentie downloadden, maakten kans op het winnen van een City Pass. Deze voordelige pas geeft je toegang tot alle topattracties in Tongeren, inclusief een brochure van de Mijlpaalroute of een Tongerse wandel- en fietskaart. De actie liep van 14 januari tot 14 februari en was vooral gericht op de regio’s Limburg, Vlaams-Brabant en de Antwerpse Kempen. Maar liefst 600 surfers namen deel en konden de nieuwe digitale gids als eerste inkijken. Van deze 600 deelnemers, mogen tien winnaars en hun metgezel binnenkort met de City Pass op ontdekking in Tongeren.
Schepen van Toerisme, An Christiaens: “ Deze online wedstrijd is een creatieve actie om naast het promoten van de nieuwe stadsgids ook de City Pass – die omwille van corona even niet meer kon worden aangeboden – opnieuw onder de aandacht te brengen. De leadadvertentie waarbij deze wedstrijd via Facebook werd aangekondigd, kadert in een grotere communicatiestrategie om Tongeren online nog beter te promoten bij de juiste doelgroepen”.
Burgemeester Patrick Dewael: “ Sociale media zullen in de toekomst meer dan ooit onderdeel uitmaken van onze communicatiemix en werken perfect complementair ten opzichte van onze bestaande, traditionele communicatiekanalen. We zetten de komende tijd verschillende campagnes via tal van kanalen op. Het doel van deze giveaway-actie was om op een laagdrempelige manier info over onze stad tot bij toekomstige bezoekers te brengen en hen ervan te overtuigen dat Tongeren zeker een bezoekje waard is. De winnaars kunnen dat weldra dankzij de City Pass zelf ervaren.”