Tongeren vandaag

Nieuws

Commissie mobiliteit, economie en sport

Tijdens de gemeenteraadscommissie van vanavond gaf Marleen Haerden uitleg over de werking en de budgetten voor Citymarketing: “De stad is hier in 2009 mee begonnen n.a.v. de Toeristische erkenning waardoor Tongeren 40 koopzondagen mag organiseren. Het is de bedoeling Tongeren te promoten via mediacampagnes, maar citymarketing is meer dan dat. We willen Tongeren in de markt zetten bij een ruim publiek: bewoners, bezoekers en ondernemers. Daarvoor werd een werkgroep opgericht waarin over de sectoren heen wordt gewerkt.  De belangrijkste troef van Tongeren is zijn rijke verleden.
We willen nieuwe markten aansnijden: Wallonië en onze buurgemeenten. In 2015 bedraagt het budget voor Citymarketing 420.000 euro. Daarbij komt 100.000 euro voor het Vikingfestival. Tot nu toe werd er jaarlijks 120.000 euro besteed aan reclame in HBvL. Hiervoor bedroeg de return 300.000 euro. In 2015 gaan we een nieuwe weg inslaan door ook te adverteren in: De Zondag (maandelijks), voorpagina van de Weekkrant (maandelijks), 6 weken lang elke dag een banner in HBvL, 15x een inlassing in HBvTongeren, en een maandelijks inlassing in de Waalse media: Le Geer, en Vlam. Tot slot komt er 3x een huis-aan-huis folder in Riemst, Hoeselt, Borgloon, Kortessem en Heers.  De dienst Toerisme adverteert apart in dag- en weekbladen (o.a. in De Limburger, De morgen, Nina, Feeling, in Duitsland en in Nederland t.w.v. 32.000 euro en het GRM t.w.v. 25.000 euro.

Zoeken
Sponsors
    Airco-Ropa RadioBOO
Het weer
Reclame