Het is een jaarlijkse traditie bij Hogeschool PXL. Gedurende één dag blijven de gebouwen hermetisch afgesloten, maar alle geplande onderwijs- en onderzoeksactiviteiten gaan gewoon door. Vandaag is het zo ver en breken een 60-tal studenten van de 2e bachelor communicatiemanagement uit en zijn ze de hele dag te gast bij het Europese Distributie Centrum van rollager-fabrikant SKF.
Dit jaar staat het thema ‘mijn carrière’ centraal. Voor velen is de stap naar het werkveld immers niet meer veraf.
Heidi Coppens, HR Manager SKF Logistics Services Belgium verklaart: "Initiatieven zoals 'PXL Breekt Uit' maken de brug tussen onderwijs en de bedrijfswereld kleiner en dat is essentieel om jong talent de kans te geven de theorie in praktijk te brengen. Voor ons als bedrijf is dit ook een unieke kans om jonge 'professionals' te ontmoeten en hen te laten proeven van onze dagelijkse uitdagingen. ", besluit Heidi.
Via het rijk gevulde programma kan elk toekomstig communicatieprofessional onder andere de wereld aan mogelijkheden ontdekken in één van de belangrijkste sectoren van België, de logistieke dienstverlening.
Daarnaast staan er ook workshops en lezingen van onder andere Peter Coox (RCA) en Stijn Lambrechts (To The point Events) op het programma.
SKF start vandaag met een campagne om stagiaires naar het bedrijf te lokken: 'Are you ready to lead us into the future?'.
"Onze stages zijn gericht naar studenten met sterke ondernemingsgoesting, innovatieve mindset en met het potentieel om toekomstige leiders te worden in hun vakgebied", weet Inge Thoonen.
Interesse? Stuur dan zeker je CV & motivatiebrief door naar inge.thoonen@skf.com