De stad en de jeugdraad vinden het belangrijk om de lokale jeugdverenigingen verenigingen extra aandacht te geven. Een werkgroep is gaan zoeken naar manieren om reclame voor het verenigingsleven te maken. Vanuit het idee om een Pop-up winkel voor de jeugdraad te starten werd er verder gezocht naar de mogelijkheden om dit in te vullen. Uiteindelijk viel de keuze op het laten ontwikkelen van 2 roll-up’s. Deze reclamedragers hebben het voordeel dat ze gemakkelijk en snel te plaatsen en verplaatsen zijn en dit zonder extra kosten.
Op de roll-up’s staan jongeren in de verschillende uniformen van de jeugdverenigingen, de algemene logo’s en een kaartje met daarop de locaties van hun lokalen.
De roll-up's zijn te bewonderen in een leegstaand pand van Julianus Shopping.
" Ieder weekend zorgen onze jeugdverenigingen en 130 leidingsmensen er voor dat een 1000-tal jongeren kunnen deelnemen aan diverse activiteiten van de 16 jeugd- en jongerenverenigingen van Tongeren. Het lidmaatschap in een vereniging versterkt de sociale betrokkenheid van de jongeren in kwestie. Hechte vriendschapsbanden worden gesmeed en zorgen jaren later nog steeds voor toffe gespreksmomenten tijdens reünies en familiefeesten. Daarnaast kunnen oud-leden en leiding ook terug vallen op de vele vaardigheden die zij in hun vereniging aangeleerd kregen", weet An Christiaens, schepen van Jeugd.