De nieuwe toeristische infogids is klaar: 32.000 exemplaren rolden de afgelopen dagen van de drukpers, waarvan 22.000 in het Nederlands, 4.000 in het Frans, 3.000 in het Engels en nog eens 3.000 in het Duits. Net als vorig jaar staat IMAGICA, een jong grafisch ontwerpbureau onder leiding van Jeroen Broux, in voor de vormgeving en het concept van de toeristische gids. Drukkerij Haletra staat in voor het drukwerk.
"Het resultaat mag er zijn: 70 pagina’s niet te missen info over Tongeren. Ondanks de beschikbaarheid van hypermoderne technologieën en communicatiemiddelen allerhande blijft de papieren versie van de ‘infogids’ nog steeds een onmisbaar medium voor de promotie van het toerisme in onze stad”, weet Marc Hoogmartens als schepen van Toerisme. Deze gids wordt verspreid via toeristische beurzen, workshops, toeristische diensten in Limburg, België en zelfs via de buitenlandkantoren van Toerisme Vlaanderen.
In Limburg wordt, naast Hasselt, enkel Tongeren door Toerisme Vlaanderen erkend (en gepromoot) als een secundaire stad voor internationaal onthaal. “Daarom lanceren wij parallel aan onze infogids 2016 voor het eerst ook een beknopte regiofolder. Via deze folder bieden wij een overzicht van de belangrijkste toeristische bezienswaardigheden in de nabije en ietwat verdere omgeving”, aldus de schepen.