Vanaf heden zal Tongeren gedurende twee maanden ‘in the spotlight’ staan in het 'Flanders Visitor Information Centre' in Brussel.
"We hechten veel belang aan een nauwe samenwerking met de dienst Toerisme Vlaanderen. Het uitgebreide internationale netwerk en de daarbij horende relaties die deze instantie onderhoudt, hebben al tientallen journalisten en duizenden buitenlandse toeristen naar onze stad geleid. En dat is uiteraard belangrijk", weet de burgemeester.
“Onze stad heeft alle troeven in handen om het toerisme naar een hoger niveau te tillen. Om dit mogelijk te maken, kiest Toerisme Tongeren ervoor om Tongeren als bestemming voor een leuke citytrip te promoten bij een breed en internationaal doelpubliek", verduidelijkt Marc Hoogmartens, schepen van Toerisme. "Om Tongeren nog beter bekend te maken bij het internationaal bezoekerspubliek (maar ook bij de binnenlandse bezoekers) organiseert Toerisme Tongeren i.s.m. Toerisme Vlaanderen een ‘awaraness-campagne’. Met meer dan een kwart miljoen bezoekers per jaar en gelegen in hartje Brussel is het Flanders Visitor Information Centrel dé uitgelezen locatie om zo’n campagne te organiseren.”
Op slechts enkele meters van de Grote Markt in Brussel zullen toeristen die onze hoofdstad bezoeken gedurende twee maanden ook informatie over Tongeren kunnen terugvinden. In mei zal voornamelijk het nieuwe schatkamermuseum aan de basiliek - het Teseum - in het informatiecentrum gepromoot worden. Tijdens de maand juni zal in datzelfde informatiecentrum de antiekmarkt in de schijnwerpers staan voor de internationale bezoeker. Daarnaast wordt een promotiefilmpje van de Kroningsfeesten gepresenteerd.